16 Paź Słów kilka o pielgrzymce maturzystów

Tradycyjnie już w październiku, tym razem w dniach od piętnastego do szesnastego, katecheci zorganizowali pielgrzymkę maturzystów na Jasną Górę, rozszerzoną o wyjazd do Krakowa i Auschwitz.W dwudniowym wyjeździe wzięło udział stu dwudziestu pięciu maturzystów, dziesięć osób zdecydowało się na jednodniowy wyjazd, wyłącznie na Jasną Górę. Uczniom towarzyszyli wychowawcy: Anna Hałas, Marzena Szpurek – Robaczyńska, Beata Tyrała, Agnieszka Płóciniczak, Hanna Wolna, Arkadiusz Figaj i Zbigniew Rzetelski oraz katecheci: Jarosław Banaszak, ksiądz Robert Bach i Bartłomiej Lewandowski.
Z Leszna wyjechaliśmy o 5:00 udając się na Jasną Górę, po drodze odmawiając różaniec. O godzinie 11:00 uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w kaplicy Matki Bożej, którą koncelebrował ksiądz Robert Bach w intencji maturzystów i nauczycieli Zespołu Szkół Ekonomicznych. Po Mszy mieliśmy czas na posiłek, zwiedzanie Jasnej Góry czy też skorzystanie z sakramentu pokuty. Grupa, która wyjechała na jeden dzień, wzięła jeszcze udział w Drodze Krzyżowej. Pozostałe osoby wraz z opiekunami udały się do Krakowa. Po przyjeździe udaliśmy się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, gdzie odmówiliśmy Koronkę do Miłosierdzia Bożego i zwiedziliśmy Sanktuarium oddając cześć relikwiom świętej Faustyny. Następnie udaliśmy się do hotelu w celu rozlokowania rekordowo dużej grupy. Po godzinie poszliśmy do centrum Krakowa, by w nocnej, deszczowej, ale pełnej uroku scenerii, podziwiać Starówkę. O 22:00 wróciliśmy do hotelu, żeby odpocząć po intensywnym dniu i nabrać sił na kolejny, równie ciekawy.
W piątek o godzinie 8:15 wyszliśmy na spacer po Krakowie, udając się najpierw do kościoła Na Skałce, w miejsce, w którym męczeńską śmierć poniósł św. Stanisław Biskup. Następnie udaliśmy się na Wawel, gdzie każdy mógł na swój sposób poznać historię i klimat tego miejsca. Kolejnym miejscem, które wspólnie odwiedziliśmy był kościół św. Franciszka z Asyżu oraz Rynek z Kościołem Mariackim na czele. O 12:00 udaliśmy się na wspólny obiad do Galerii Krakowskiej, skąd o 12:45 wyjechaliśmy do Auschwitz-Birkenau. Między 15:00 a 18:30 Młodzież wraz z opiekunami brała udział w zwiedzaniu obozu z przewodnikami. Widać było jak bardzo nasi uczniowie przeżyli pobyt w tym naznaczonym cierpieniem i śmiercią ponad miliona osób, miejscu. Po tym mocnym przeżyciu wyjechaliśmy w podróż powrotną do Leszna, docierając na miejsce kilkadziesiąt minut po północy. Mamy nadzieję, jako organizatorzy tej pielgrzymki, że młodzież wraz z wychowawcami przeżyła duchowo ten wyjazd i w pamięci na długo pozostaną spędzone wspólnie chwile.
Dziękujemy serdecznie Młodzieży i Opiekunom za pomoc i współpracę.

organizatorzy:
Jarosław Banaszak
Bartłomiej Lewandowski

Ekonomik czyta dzieciom
Dzień promujący oszczędzanie i świadome myślenie o emeryturze